Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
Online
vendég: 22, tag: 0 ...

legtöbb 129
(tag: 0, vendég: 129) - 2015 Sze. 23 : 18:34

Tagok: 88
Legújabb tag: MrCsocsi
Dátum / Idő
 
RSS hírforrások
Hozzászólások átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Credits
Cloud Image Taken by Dave Wicks.

©2017 HA5HRK Minden jog fenntartva
5MHz-es kísérleti engedély


Az ITU World Radiocommunications konferencia, a WRC 15 2015 November 27-n elfogadta a 5351,5–5366,5 kHz spektrum másodlagos jelleggel rádióamatőr célra történő felosztását. A 2017. január 1-én hatályba lépő szabályozás nemzeti hatáskörbe rendelte az ITU rendelet végrehajtását.
Ezt megelőzően idén június 1 és augusztus 31 közötti időszakban az NMHH 70 hazai rádióamatőr állomás részére kísérleti rádióengedélyt adott a 60m sáv használatára.
 
 
 
 
A Háros Rádióklub négy tagja vesz részt a kísérletsorozatban: HA5XA, HA5OT, HA7RY és HA5TI
 
Eddig egyvalakiről tudok, aki 5MHz-re épített antennát. Ő HA8MV, Gabi barátunk. Egy dipólt rakott ki, majd beszélgetésünk során hallott a függőleges moxonról, amit meg is épített. Ottó majd elmeséli a saját tapasztalatait a kitelepülésen használt moxonnal kapcsolatban, no és egy nem szabványos hívójel okozta meglepetésről … biglaugh.png HA7SO telepített és üzemeltet egy jeladót JN97LE34sf QTH-n, 50W teljesítménnyel az 5.352,5 kHz-en.
 
Nagy tervekkel indultam, ami antennaépítést takart, de nem sok lett belőle. A kísérletben részt vevők sok szép qso-t csinálnak, komoly DX eredményekkel. Az eredeti cél, az NVIS vizsgálat, hazai összeköttetések létesítésének lehetősége, napszaki terjedés vizsgálata picit háttérbe szorult. A sáv a kora hajnali órákban és napnyugta környékén szinte zajmentes, 1000km körüli qso-k létesítése nem gond. Belföldi kapcsolat létesítésére a reggeli, kora délutáni órák mutatkoznak megfelelőnek. (akármilyen kihangolt sugárzóféleséggel, két NVIS antenna ritkán találkozik , erről szintén Ottó és Gabi tud számot adni ).
 
A sáv kis kihasználtsága miatt, kiválóan alkalmas WSJT qso-k létesítésére. Gyakran hallhatók nem szabványos digitális jelek, nem rádióamatőr adásból származó jelek, ezek katonai felhasználói a sávnak. Nem ismert előttem, hogy ebből gond adódott volna. A másodlagos felhasználók ilyenkor frekvenciát tudnak váltani. A rádióink ugyan dolgoznak ezen a frekvencián is, de hasonló a helyzet, mint 70Mhz-en, nem optimális a vevő sávszűrője, az S méter teljesen vad értékeket mutat.
 
Nagyon örömteli, hogy az NMHH pozitívan áll a kísérleti engedélyhez és széles keretek között próbálkozhatunk. Több célzott kísérlet kellene a sima qso-zás mellé.
73 DX Pista HA5TI

Beküldte ha5ti
Hozzászólás
Posted by ha7tm
on 2016 Okt. 12 : 16:51
Hozzászólás: 61
Sziasztók!
Jól kicsesztek az 5Mhz engedéllyel most aztán dögivel lehet az NVIS QSO-t gyártani. Ja és csak CW-be

http://www.mrasz.hu/hirek-informaciok/hirek-lista/477-5mhz-es-kiserleti-engedely

Nesze semmi fogd meg jól. Inkább maradt volna minden a régibe.

73! Tibi 7tm

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge. I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge.