Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
Online
vendég: 17, tag: 0 ...

legtöbb 129
(tag: 0, vendég: 129) - 2015 Sze. 23 : 18:34

Tagok: 89
Legújabb tag: inczedy
Dátum / Idő
 
RSS hírforrások
Hozzászólások átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Credits
Cloud Image Taken by Dave Wicks.

©2017 HA5HRK Minden jog fenntartva
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének 15/2012. (XII. 29.) NMHH rendelete a nemzeti frekvenciafelosztás megállapításáról
NMHH rádióamatőr vonatkozású hírei     HRKAdmin     2012 December 29 Szombat - 23:06:28


A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének 15/2012. (XII. 29.) NMHH rendelete a nemzeti frekvenciafelosztás megállapításáról
 
A ma kihirdetett rendelet egy óra múlva lép életbe. Benne számunkra három újdonságot látok:
38343. oldalon a 7.0-7.2MHz sávott a H11 lábjegyzet egységesen elsődleges amatőr sávnak jelöli. 
38353. oldalon megkaptuk az 500kHz széles 4m-es amatőr sávot 70.0-70.5MHz.
38364. oldalon a 70cm amatőr sáv 10MHz szélességű lett. A H11 magyar lábjegyzet szerint elsődlegesen AMATŐR sáv a 432-438 MHz sávrész. Másodlagos használatú Amatőr sávok a 430-432 MHz és a 438-440 MHz sávrészek.
 
 
Beküldte ha5pt


Folytatás ...
Hozzászólás
Posted by ha5di
on 2012 Dec. 30 : 01:01
Hozzászólás: 27
Egy dyras műsorvevő táskarádión figyeltem HA5PT és HA5TI QSO-ját 70MHz-en. Tamás SSB-n torzan, de érthetően míg NBFM adásnál tisztán HiFi minőségben jött a WBFM rádión. AZ NBFM vétel jobb volt, mint reméltem. HA5TI-t nem hallottam, de ez nem lepett meg.

Béla, HA5DI
Posted by ha5pt
on 2012 Dec. 30 : 08:23
Hozzászólás: 1005
Köszönjük a megfigyelést, Béla. Ma megerősítjük egy 2m/4m keresztsávos összeköttetéssel, amíg elkészül a 4m adóág, jó?

A tél jó a tervezgetéshez és a következő négy hónap alatt antenna és adóvevő készülhet sokaknak az Es szezon indulásáig. Kaptunk elég időt a felkészüléshez.
Posted by ha5di
on 2012 Dec. 30 : 11:56
Hozzászólás: 27
Elvileg jó, de nem hiszem, hogy ma menni fog a családi programok miatt. Meg jobban is tetszene a 4m/4m. Inkább a jövő hét.
Posted by HA5X
on 2012 Dec. 30 : 14:53
Hozzászólás: 45
Szerintem az a kísérleti engedélyes mondat nem azt jelenti, hogy nem kaphatunk kísérleti engedélyt. Hanem csupán azt jelenti, hogy egy rádióamatőr állomás nem a kísérleti állomás kategóriájába tartozik. De eddig is, amikor kísérleti állomás voltunk, jogilag nem rádióamatőri minőségben rádióztunk. De nehogy szövegértelmezést kérjünk, mert akkor jól beszűkítik az értelmezést!

Posted by ha5di
on 2012 Dec. 30 : 20:26
Hozzászólás: 27
Tényleg használható a 70MHz? Szerintem még nem. Addig nem, amíg a 70MHz be nem kerül a Rádióamatőr Rendeletbe és nem szabályozza részletesen a használatát (engedély kategória, teljesítmény, stb.) Az FNFT módosítás önmagában csak arra jó, hogy lehetővé teszi a Rádióamatőr Rendelet majdani módosítását. Addig a jelenlegi érvényes.
Posted by ha5pt
on 2012 Dec. 31 : 10:38
Hozzászólás: 1005
A december 29-én kihirdetett rendelet a záró rendelkezésében december 30-i hatálybalépést határozott meg:



A 6m-es és 4m-es amatőrsávokra azonos lábjegyzet vonatkozik, ami azonos teljesítményt jelent a RAT-ban is, ami jelenleg 10W:



Egy éve legálisan működik a 70MHz sávban HG1BVC jeladó, emiatt erre a rendeletre régóta számíthattunk. Aki jobban bízott benne, mint a társai, kész állomással várta a rendeletet. Engem nem lepett meg, sőt, inkább nagyon örülök a sok tegnapi első HA 4m összeköttetésnek.

Posted by ha7tm
on 2012 Dec. 31 : 13:39
Hozzászólás: 61
Szia!
Milyen tipusu rádiót érdemes venni a 4M es sáv használatára.
Én ugyan találtam egy IC-7100-t de nagyon titokzatosság lengi körül. Nincs ára nincs beszerzési lehetőség.
73! Tibi 7tm
Posted by ha5pt
on 2012 Dec. 31 : 13:54
Hozzászólás: 1005
Tibi: a 4m-es sávra készült transzverterek, rádiók és antennák összefoglalóját itt találod. Gabi ME4T-PRO transzverterét mindenképpen nézd meg!
Posted by ha5di
on 2013 Jan. 02 : 13:38
Hozzászólás: 27
Tévedtem A Rádióamatőr Rendeletben már nincsen benne a használható frekvencia, üzemmód, teljesítmény, stb. hanem az átkerült a RAT-ba. Vagyis nincs szükség a Rádióamatőr Rendelet módosítására.
Posted by HA8MV
on 2013 Jan. 02 : 18:39
Hozzászólás: 165
Szia Béla!
Ma vacakoltam a keverőm 'delux' kivitelezésén. Így hamarosan bátran adhatok ismét vele 4 méteres sávban. Mostanság az MS lehetőség is megvan, de már mindenki WSJT-zik... Ezt kihagyom.
'73:Gabi
Posted by HA8UT
on 2013 Jan. 04 : 04:08
Hozzászólás: 5
Szia Béla !
Továbbra is tévedsz, mert benne van a jelenleg hatályos rádióamatőr rendeletben (6/2006.(V.17.) IHM rendelet) a használható frekvencia, adásmód és teljesítmény, mégpedig az említett jogszabály IV. Fejezet 9. mellékletében. Magyar Közlöny 2006/58 szám 4686-4691 oldal. Vélemény szerint - persze lehet hogy tévedek - a 15/2012 (XII.29.)NMHH rendelet csak kijelöli hogy mely frekvenciákat kik használhatják. A végleges birtokbavételt majd a jelenleg hatályos miniszteri rendelet módosítása után lehetséges. Egyébként többször átolvastam a 15/2012 rendeletet de nemcsak hogy a 38343 oldalon, de sehol nem találtam hogy 7100 KHz felett is 1500 W a teljesitmény. Ugyanúgy nem találtam azt se hogy 70 MHz milyen fokozatú engedéllyel, milyen üzemmódban és mekkora teljesítménnyel használható. Természetesen a fentiek nem zárják ki a 70 MHz való forgalmazást hiszen elsősorban berendezés és antenna kell a forgalmazáshoz.
73 ! Pista
Posted by ha5pt
on 2013 Jan. 04 : 06:32
Hozzászólás: 1005
Pista,

A 2006-os rádióamatőr rendelet óta nem volt másik. Mégis ránk rádióamatőrökre, mint minden más rádiószolgálatra érvényesek az FNFT/RAT rendeleteknek a ránk vonatkozó előírásai. Például most mind a három, amiről ez a topik szól, érvényes december 30 óta. Meglehet, hogy a következő rádióamatőr rendeletig még éveket kell várnunk.

2012 elején megjelent egy FNFT és RAT. Az év eleji változat célja az ország névváltozásnak a megerősítése volt a rendeletben. Most ahhoz képest számunkra három változás került az FNFT-be:

1. Egységes lett a 7.0-7.2MHz sáv szabályozása
2. A 70.0-70.5MHz sávra a H53A lábjegyzet szerint az 50.0-52.0MHz amatőrsávval azonos szabályozás jött létre.
3. A 430-440MHz amatőrsáv szélessége 10MHz lett a korábbi 6MHz helyett.
Posted by ha5di
on 2013 Jan. 04 : 09:18
Hozzászólás: 27
Pista,

én nem látok 9. mellékletet a hatályos jogszabályban:

http://www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.exe?docid=101750.142152

A végén viszont látom ezt:

"A 9. mellékletet a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 15. §-ának 4. pontja hatályon kívül helyezte."
Posted by ha5di
on 2013 Jan. 04 : 09:22
Hozzászólás: 27
Hivatalos helyről kapott nem hivatalos tájékoztatás szerint azért került ki a frekvenciák és egyéb részletek megadása, hogy csak egy jogszabályt, a RAT-ot kelljen karbantartani.

Mivel az új FNFT pár napja hatályos, a legmagasabb engedély kategória számára a 70MHz-es sáv normál teljesítménnyel és feltételekkel használható. Kérdés lehet az alacsonyabb fokozatú engedélyek kérdése.
Posted by HA8UT
on 2013 Jan. 04 : 13:55
Hozzászólás: 5
Sziasztok

Igy jár az aki okoskodni probál és csak felületesen néz utánna a dolgoknak Igazad van Béla 2008. V. 16-tól hatályon kivül helyezték a 9. mellékletet - ergo a Tamásnak is igaza van. Akkor most már csak a berendezés és antenna hiánya akadályoz meg a sáv használatában. Bár néhány helyen láttam hogy használnak IC706 MKIIG-t 70 megán - úgy hogy nincs veszve még a dolog.
Posted by ha5pt
on 2013 Jan. 08 : 20:57
Hozzászólás: 1005
Horváth Lajossal, az NMHH spektrumgazdálkodási szakértőjével váltottam ma pár e-mailt. Az észrevételei alapján pontosítottam a hír szövegét, de a "Folytatás" részében meghagytam a téves következtetésemet:

"A pozitív változások mellé kaptunk egy korlátozást, a jövőbeni kísérleti engedélyesek között rádióamatőrök már nem lehetnek:"



Az ötvennyolcas pont helyes értelmezése:

"A rendelkező rész 58. pontja (a kísérleti állomás meghatározása) nem zárja ki azt, hogy egy rádióamatőr állomás ne kapjon kísérleti engedélyt terjedési kísérletek végzésére, attól függetlenül, hogy nem hívják kísérleti állomásnak."

Azaz a rádióamatőr engedélyünk mellé kapott kiegészítő kísérleti engedély lehetővé teszi, hogy az FNFT és RAT rendeletekben szabályozottaktól eltérő feltételekkel végezhessünk hullámterjedési kísérleteket. Örülök, hogy tévedtem, megmarad a lehetőség egyedi elbírálás alá eső hullámterjedési kísérletek folytatására.
Posted by HA8MV
on 2013 Jan. 09 : 00:13
Hozzászólás: 165
Tomi, 9cm? Gabi
Posted by HA9RR
on 2015 Dec. 18 : 20:28
Hozzászólás: 176
Posted by HA9RR
on 2018 Ápr. 18 : 22:24
Hozzászólás: 176

Rendelettervezet a nemzeti frekvenciafelosztásról, valamint a frekvenciasávok felhasználási szabályairól szóló 7/2015. (XI. 13.) NMHH rendelet módosításáról

NFFF: ... nemzeti frekvenciafelosztásról, valamint a frekvenciasávok felhasználási ...

"7. § Ez a rendelet [2018. május 1-jén] lép hatályba" Vajon mit hoz a közelgő nap? A szögletes zárójelpár valamit sejtet.

Ami a rádióamatőröket biztosan érinti: 18. oldal, 68-74,8 MHz

Kapcsolatos: http://www.ha5hrk.hu/e107/news.php?extend.449

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge. I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge.