Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
Online
vendég: 11, tag: 0 ...

legtöbb 129
(tag: 0, vendég: 129) - 2015 Sze. 23 : 18:34

Tagok: 88
Legújabb tag: MrCsocsi
Dátum / Idő
 
RSS hírforrások
Hozzászólások átvehetőek ezen rss hírforrások használatával.
rss1.0
rss2.0
rdf
Credits
Cloud Image Taken by Dave Wicks.

©2017 HA5HRK Minden jog fenntartva
WRC-15 konferencia - megvan az 5 MHz-es sáv!


2015. november 18-án Genfben a WRC-15 (World Radiocommunication Conference) másodlagos jelleggel globálisan engedélyezte az 5 MHz-es sáv használatát a rádióamatőröknek az 5351.5-5366.5 kHz szegmensben max. 15W teljesítménnyel.
 
Nyílván a szokott módon ez valamikor be fog kerülni a hazai FNFT-be is az egyik jogszabály módosítás során, lényegében függetlenül minden korábbi kísérlettől. Ezt hívják harmonizációnak.
 
 
Megj.: A kép régebbi illusztráció, ld. engedélyezett frekvencia tartomány.
 
A 15kHz szegmens jóval kisebb mint amit eredetileg szeretett volna az IARU és a 15W teljesítmény sem tetszik mindenkinek. Másrészt nagy eredmény, hogy 1979 óta most először került egy új rádióamatőr sáv kijelölésre többek tiltakozása ellenére. Nyílván időbe kerül amíg nemzeti szinten is elfogadásra kerül a világban, a lényeg, hogy megvan.
 
 
Beküldte ha5di
Hozzászólás
Posted by ha7tm
on 2015 Nov. 21 : 16:23
Hozzászólás: 61
Azért én nem ugranék neki egyből a 60M-nek.
Én még mindig az egyénileg kért engedélyel forgalmazok.
Viszont párnapja VP2-es lett a logba.
Posted by HA9RR
on 2015 Dec. 20 : 16:17
Hozzászólás: 144

"Nyilván a szokott módon ez valamikor be fog kerülni a hazai FNFT-be is ..."
"A (Nemzetközi) Rádiószabályzat (RR) módosítása 2017. január 1-én lép hatályba. Ennek ellenére úgy gondolom Magyarországon a rádióamatőröknek nem szükséges eddig várni, mert a változás korábban megjelenhet a nemzeti frekvenciafelosztásról, valamint a frekvenciasávok felhasználási szabályairól szóló 7/2015. (XI.13.) NMHH rendelet (a továbbiakban: NFFF) módosítása során ..." (NMHH 2015. december 10.)
Lásd: http://www.ha5hrk.hu/e107/comment.php?comment.news.448 2015. december 18.

"... 1979 óta most először került egy új rádióamatőr sáv kijelölésre ..."
Béla! Pl. a 472-479 kHz mikori keltezésű? Bizonyára a rövidhullámú rádióamatőr-sávokra (HF, lásd ARRL hozzászólás) gondoltál, hiszen - emlékeim szerint - 1 MHz alatt és 30 MHz felett történtek kijelölések 1979 után.

73! Pista

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge. I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge.